Logá, ktoré hrdo nosíme

Poznáte značku oblečenia, ktorá vsadila na minimalistický dizajn a silu svojho loga? Z loga sa stal symbol, ktorý na sebe hrdo nosíme. Nadobudol takú silu, že sa vďaka nemu snažíme vyjadriť svoje spoločenské postavenie. Pozrime sa na zopár príkladov, kedy sa z loga stala módna ikona.

Lacoste

Kto by nepoznal zeleného krokodíla na jednoduchom športovom tričku? Začiatkom tridsiatich rokov sa tenista René Lacoste stavil s kapitánom French Davis Cup tímu, že ak vyhrá zápas, dostane od neho oblek z krokodílej kože. Zápas nevyhral, prischla mu však prezývka “crocodile”, ktorú neskôr zúžitkoval pri založení dnes svetoznámej značky. 

Polo Ralph Lauren

Myslíte si, že za vznikom tejto značky stojí šport pólo? Ak áno, tak sa mýlite. Ralph Lauren chcel vytvoriť brand, ktorý bude vyžarovať hrdosť americkej tradície. Brand, ktorý bude zosobnovať pýchu, elitárstvo a vysokú životnú úroveň. Myslím, že so siluetou koňa a hráča póla trafil do čierneho.

Fred Perry

Vavrínový veniec, ktorý reprezentuje značku úspešného tenistu Fredda Perryho, je nespornou známkou excelentnosti v oblasti tenisového oblečenia. Narozdiel od “krokodíla”, ktorý je iba nášivkou, je vavrínový veniec exkluzívne vyšitý do samotného materiálu trčika či pulóvra.

Levi’s

Keď v roku 1936 začali iné firmy napodobňovať najznámejšie džínsy a ich ikonické prešívanie na zadných vreckách, bola spoločnosť Levi’s nútená vytvoriť ochrannú známku. Ilustrátívne logo s dvoma koňmi, ktoré naťahujú džínsy, doplnila červená etiketa s bielym logotypom našitá na zadné vrecko. Symboliku typického prešívania na zadných vreckách umocnil dizajnér aj v samotnom logu.

Hollister California

Bez debaty najrozpoznateľnejším znakom tejto mladej značky je symbol čajky z roztiahnutými krídlami. Logo vyvoláva obraz pokojého prímorského života. Symbolizuje slobodu, neobmedzené možnosti mladých a v neposlednom rade surfovú kultúru zakorenenú v Kalifornii.

Chcete vytvoriť logo vašej vlastnej značky? Radi vám s tým pomôžeme na našom workshope.