Kreatívna tlač rozkvitá aj v ére digitálnych médií

Myslíte si, že v dnešnej dobe digitalizácie a smartfónov sa zabúda na tlačenú formu? Práve naopak, tlačiarske remeslo zažíva v súčasnosti svoju renesanciu. Klienti začínajú túžiť po jedinečnosti a originalite spracovania, čo samozrejme teší grafických dizajnérov. Okrem populárnej digitálnej tlače, ktorá je najekonomickejšou alternatívou vznikajú dielne zamerané na letterpress alebo ekologickú tlač Risografom. Možností je v skutku veľa, treba si však vybrať tú správnu. V dnešnom blogu vás chceme inšpirovať, ako pre vašich klientov pripraviť dychberúce tlačoviny, ktoré len tak nezapadnú prachom.

Papier

Alfou a omegou očarujúcej tlačoviny je výber papiera. Aj ten najprepracovanejší dizajn dokáže znehodnotiť tlač na lacný papier. Každý špás niečo stojí a aj za lepší papier si rozhodne zaplatíte. Ak však túžite, aby vaša tlačená prezentácia pôsobila na úrovni, priplatenie si za materiál je dnes samozrejmosťou. Nezabúdajte, že aj haptický rozmer vytvára výsledný dojem z vašej vizitky alebo firemnej brožúry.

Tlač bielou

Zázrak. Aj biela je farba a dá sa ňou tlačiť. Je zbytočné potláčať biely papier farbou, aby typografia ostala biela. Pri voľbe technológie tlače nezabúdajte aj na ekologický rozmer. Zvoľte radšej farebný papier, ktorý potlačíte bielou. Farba je mierne vsiaknutá do materiálu, no skrátka úplne iná káva.

Razba

Zlatá klasika. Ponoriť sa do hĺbky alebo nechať veci vyjsť na povrch? Razba dodá plochej tlači tretí rozmer. Môžte si vybrať slepú razbu, razbu farebnou a metalickou fóliou alebo reliéfnu razbu, ktorá je vystúpená z materiálu. Ozvláštnenie, ktoré pošteklí ľudskú haptiku je tak príjemné.

Kontrast materiálov

Lesklé a matné, štruktúrované a hladké alebo tmavé a svetlé. Neobmedzujte sa iba na jeden materiál. Odhodlajte sa kombinovať materiály za účelom vytvorenia kontrastu. Tento princíp je vítaný napríklad pri obalovom dizajne. Vizitky dokážete oživiť napríklad výberom dvoch papierov rozdielnej farby. Aké jednoduché.   

Kombinácia techník

Jednotvárnosť nás väčšinou nudí. Nevyhnete sa jej ani pri tlači. Zámerom dizajnéra je vymyslieť spracovanie navrhnutej tlačoviny tak, aby neostala nepovšimnutá. Určite vás poteší, ak si vašu vizitku budú v ruke obracať dobrú polhodinu. Rovnako, ako pri materiáloch, si môžete dovoliť kombinovať rôzne tlačové techniky vrámci jedného formátu. Opäť ide o staré dobré vytvorenie kontrastu. Plošná tlač v kombinácii s razbou určite nie je výnimkou.